Listmania

Jag och min kamrat Anders Siven brukar roa oss med olika listor .. nu är det dags för årsbästa-lista .. min lista blev så här :

5 bästa plattorna
1  D Jr - Beyond 
2  Band Of Horses 
3  The National 
4  Maps - we can create
5  Interpol 
Bubblare : Richard Hawley , jens Lekman  

5 bästa låtarna

1  D Jr - Been there all the time 
2  National -  Mistaken for strangers
3  Familjen - det snurrar i min skalle 
4  Maps-you dont know her name
5  Loney dear - The city the airport     css remix

3 "Jag har lyssnat, men jag fattar inte detta???"
1  Okkerville river 
2  Beirut 
3  Säkert     

3 "Vad var det jag sa! Detta är skit!!"

1  Peter Björn and John 
2  - " - 
3  - " -     

5 Hoppas de släpper ny platta 2009

1  Built to spill 
2  PIxies 
3  Stone Roses
8 ny turne) 
4  Hell on wheels 
5  Red House Painters 

Ser fram emot era listor på "Comments" nedan .

Kommentarer
Postat av: s

Förvånad över att du inte har nåt blaj som tex Mr Beast med på "Bästa plattan"-listan.

Postat av: Sven

Vad fan gör Jens Lekman som bubblare hos dig

2007-12-19 @ 12:47:53
Postat av: saint

mogwai är inte med därför att den släpptes -06 ..och samma gäller Explosions in the sky .. Jens är bra sven !

2007-12-19 @ 14:31:09
Postat av: Eken

Jens Lekman spelar i samma korpserie som Peter Björn och Sven. Riktig dynga.

Bäst: Mastodon, Municipal Waste, Hermano, Dillinger Escape Plan, Two Lone Swordsmen( o Andy W solo också),Burial, Gallows, LCD soundsystem, Year of Desolation, Cut Copy, Future of the left, the Marked Men,Digital Mystikz och en massa mer...

Bäst läsning: Hotel California( singersongwriters and cocaine cowboys in the LA canyons 67-76) av Barney Hoskyns.

2007-12-19 @ 22:59:50
Postat av: saint

Eken min vän .. du är förutsägbar som Amen i kyrkan .

Men skall kolla upp några grejer i din list Burial måste jag kolla upp .. resten har jag hyfsad koll på .. och boken givetvis . jag kan tipsa om boken Love Is a Mix Tape: Life and Loss, One Song at a Time av Rob Sheffield .

2007-12-20 @ 08:19:12
Postat av: Eken

Jag har bara ovanligt god smak....
Jens Lekman försöker väl göra nånting i stil med Richard Hawley men har inte "det". Pondus,klass,stil,själ eller vad det nu är, det känns som om det är någon unken indie-ironi alla 90-tal som lyser igenom o sabbar alltihop.

2007-12-20 @ 21:11:51
Postat av: Patrik

New Young Pony Club har gjort årets platta. Och de så bäst ut också...bara det. Men jag tar med Burial också. Besvikelsen står nog mellan Josh Rouse och Robert Pollard(borde dra igång GBV igen..)

2007-12-20 @ 23:43:57
Postat av: s

Richard Hawley har inte heller "det". Jävla wannabe.

2007-12-21 @ 10:47:52
URL: http://chives.blogg.se
Postat av: Sven

Men Jens Lekman suger fortfarande röv!

2007-12-26 @ 22:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback