Håller med Expressen .

"Festivalen har lika mycket hårdrock som Sweden Rock på 90-talet"





HULTSFRED. Ozzy Osbourne är huvudattraktion i Hultsfred. Det säger lite mer om årets festival än vad jag egentligen vill veta.

Hultsfred kämpade både länge och väl.
Medan Sweden Rock inledde 2000-talet med att boka Twisted Sister och andra gamla metal-gökar skyltade Hultsfred med Morrissey och Suede.
Hur det gick vet vi.
Hultsfred fick ge sig. Hultsfredsfestivalen 2007 har lika mycket hårdrock på programmet som Sweden Rock för tio år sedan.
Korn, Velvet Revolver, Ozzy Osbourne och Evanescence spelar här, i år, till exempel.
Bredden är det förvisso inget större fel på ? här finns lite för alla ? men att tyngdpunkten ligger på metal råder det inga tvivel om.
Sedan kan man välja att kalla det slagsida om man vill.
Jag kallar det för slagsida.
Hårdrocken är lite som George Bush just nu. Den har lite för stor makt för att det ska kännas riktigt bekvämt.
Hultsfred har blivit Rockfred. Martin Carlsson är i alla fall glad.
Förresten så uppträder Marit Bergman, festivalens hetaste kvinnliga artist, natten till lördag. Klockan 02.45.
02.45!
Ett effektivare sätt att förvandla något stekhett till nåt fesljummet har jag sällan stått på.
mmm   På tal om saker som jag inte vill veta:
Det finns en plats på festivalområdet som heter Kissberget. Komplettera med bajsmannen och räkna ut resten själv.


Kommentarer
Postat av: El Zunkador

Jag tycker det är passande att festivalen hålls i Småländska skogen så risken är minimal att man hamnar där av misstag.
Svindyr jummen pissöl i plastmugg i ordningsvaktbevakat tält.
Är du säker på att inte Bert Karlsson är inblandad?

2007-06-14 @ 14:33:26
Postat av: Eken

Dåligt med Black Metal i år igen, jag vill se Gorgoroth!!

2007-06-14 @ 21:34:56
Postat av: Simon

och sjön är full av sperma och urin!

2007-06-14 @ 22:09:25
Postat av: Sven

Jävla mögfestivaljävel!

2007-06-18 @ 01:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback