Fredsbevarande styrkor ?

Förlåt om jag raljerar en massa politik på denna sida ibland , känner mig väldigt opolitisk som människa
och tycker själv att det jag gärna diskuterar handlar mer om vad jag tycker är rätt / fel och inte en politisk ståndpunkt .

Det jag retar mig på just nu är sveriges "inblanding" i afganistan .

image565

Givetvis är fredsbevarande styrkor ett vackert ord och en fin tanke ... men jag hävdar att de som lockas att hänga på sig en "picka" och iklä sig camouflage-kläder är samma killar/tjejer som runkar åt Guns n Ammo och helst av allt vill vara Polis  ... tror inte för en sekund att dessa "Peace-lovers" bryr sig en sekund om det Afganska folket ... det är makten som lockar ... makten att hålla ett gevär och fösa "blattar" framför sig !

Kommentarer
Postat av: Simon

Kunde inte sagt det bättre själv, Legosoldater skulle vara ett mer passande namn. och samma människor som skickar dit dom har sett till att vapenexporten steg med 20% förra året!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback