Mitt favvo-hatobjekt Ujje / Dr Kosmos

ännu en underbar sågning !! inte bara av en skiva ...av hela personen Ujje hahahaha !!

Det är väl bara farbror Sven i hela världen som fortfarande lyssnar på Dr Kosmos ??

"Uje Brandelius tillhör den lyckliga skara människor som kan leva på avföring, bara han får epitetet "killen som gör någonting viktigt". En liten trevlig Jesus-gestalt som genuint tror att han gör någon skillnad. Texterna är genomgående förvånansvärt ointressanta. Samhällsproblem som alla från Vi i Femman och uppåt är medvetna om. Som en väldigt vanlig dag på en lokal fritidsgård. Lika sexigt och intellektuellt. Kanske världsomstörtande i en by i Texas eller i en liten diktatur i Sydamerika, men det är ingenting för mig är jag rädd. Uje är naturligtvis en liten förvirrad hippie som vill väl, men jag är mer förtjust i tennis, opera, och Strindberg.


/ Carl Reinholdtzon Belfrage / Nöjesguiden "

Kommentarer
Postat av: anecdoteman

Den värsta sågningen jag läst var om stockholmska bandet "Moderna Män" som var något KENT light eller nåt. Hursom, texten var:

"Detta får Patrik Isaksson att låta som Captain Beefhart".

Moderna Män finns inte längre.

2007-03-27 @ 02:50:15
Postat av: Jimmy

Nej, jag gillar också Dr. Kosmos. Att en människa som är så lurig och sjuk som Uje fortfarande får leva i Sverige känns för mig bra, alla är inte lika ännu, det finns fortfarande drömmande hippies.

2007-03-28 @ 05:10:54
Postat av: jag

Åhh .. jimmy Canadicken !! du famlar ochså i mörkret ... hade högre tankar om dig hahaha !! men du har givetvis rätt stackars Ujje behöver givetvis minst 2 smålänningar som gillar honom .. han måste blivit "sne-ammad" som barn !

2007-03-28 @ 09:11:21
Postat av: Eken

Jag äter gärna bajs om jag slipper dr kosmos och ujje.

2007-03-28 @ 10:27:03
Postat av: Sven

Du gillar ju bajs har jag hört

2007-03-29 @ 00:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback