- Jo min son .. så här är det ..

Benicassim002.jpg 

Jag har som bekant Benjamin varannan vecka och pendlar då till Oxelösund för att lämna och hämta .
Det kändes lite jobbigt i början men nu är det en ren fröjd ... killen älskar att lyssna och se på nyheter numera.. och vi lyssnar på nyheterna och diskuterar dem ...  helt underbart att leva sig in i hur han upplever saker som krig/skatter/rasism ... han har bl a undrat :

- Meh ?? varför vill man inte dela med sig av sin lön så att vi kan ha det bra här i sverige och kan få mat i skolan och inte behöva betala jättemycke pengar för att gå till doktorn ?

- Meh ?? varför krigar dom om en bok ? jag trodde dom ville ha mer land ?

- Meh ?? varför blir man arg på nån bara för att han är från Afrika ?

- Meh ?? om det brinner där (malibu) varje år ... varför bygger dom upp husen igen på samma ställe ?

Ja ... vad svarar man på de ?

Kommentarer
Postat av: Simon

nu har du chansen att berätta för din son hur det igentligen ligger till:
Herr statsminister i maskopi med kyngen tar hälften av alla pengar och köper saker till sig själva..
Jag längtar tills jag får egna barn ^^

2007-10-25 @ 11:05:22
Postat av: s

Äsch! Detdär är väl ingenting! Annat var det när han frågade varför himlen var blå och sånna tunga frågor. Och vänta du tills han börjar fråga om kärlek och sånt, då kan vi snacka svårt att formulera sig.

Postat av: Jimmy

Skicka han hit till Edmonton så kan jag garantera dig att han kommer hem skygg, vettskrämd och livrädd för den primala ondska och girighet som kan husera inuti en till synes normal människa.

2007-10-26 @ 20:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback