Back in black .

..att de ska vara så svårt !

Konstigt nog så har jag inga laster (kommer antagligen att bli motsagd) .. med laster menar jag saker
jag "missbrukar" pga ett beroende  .. säg snus/Cigg/spånken och sånt som jag egentligen borde vara en storkonsument av .

Pratade om detta med min vän Johan Tivelius  i fredags natt .. jag är urtypen av en rökare .. rastlös nagelbitare med humörsvängningar och stressmage ..men det smakar ju faan .. hur kan man bli beroende av det ? det verkar som man i skolåldern tvingar sig att röka tills beroendet kommer och tar över ... jag försökte men som sagt det är inte "gott" .

Snus finner jag gott .. ja snudd på en delikatess .. men snålheten och motståndet mot att känna mig beroende av att nyttja nåt bara för att kroppen måste ha det .. säger nej .

Poängen ??

Det verkar som jag behöver Blogga , tappade lusten .. men har någon slags abstinens av att inte skriva nånting nånstans ... bommade igen min Facebook och slutade Blogga samtidigt .. men känner att det är 2 väldigt olika saker .

Känner en avsky mot hela Facebook-hysterin ..
Vänner och bekanta som jag älskar och respekterar i vanliga fall .. skickar elektroniska öl till varandra och
rankas i olika "Am i Hot" eller kompislistor ... finns en underliggande tävlan i vem som har mest vänner
och det hela känns som en dålig variant av de sämsta  från skoltiden .

Jag måste fortsätta blogga ... det är inte för att vinna poäng , det är inte för att samla nya vänner .... det finns ingen yta eller poängsamlande i det ... jag bara tycker att vissa saker jag känner för är roligt att skriva ner och dela med mig av .. det är för min egen skull i grund och botten ... finner nån det intressant .. bra .

Jag kommer fortsätta skriva klantigt .. dåligt stavat .. meningar som inte funkar .. särskrivningar .. och en jävla massa prickar .... rättar/korrekturläser ALDRIG ...precis som jag tänker snabbt , direkt och inte alltid genomtänkt .

Kommentarer
Postat av: s

Detdär sista kan jag skriva under på ;)

Postat av: M

And thats the beauty in the crowsong

2007-10-12 @ 13:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback