Hade Ian hadera

Snart är det dags för filmen CONTROL .. media kommer att
drälla av artiklar om Joy Division's storhet och hur pass deprimerade
skribenterna i fråga var när det begav sig .. jag var givetvis en av dem som
klädde mig i mörka lodenrockar från UFF och spatserade omkring på
oxelösunds gator med den svåraste uppsyn jag kunde uppbringa.

Joy Division var på många sätt ett fantastiskt band .. det handlade
många gånger mer om tonen de lyckades pricka och egentligen inte om
melodier eller arrangemang .. på min jobb-dator har jag hela deras utgåva
- Och ja !! mina kära arbetskamrater ..ibland ser jag dyster ut just därför att
ansiktet faller liksom ihop  när man ackompanjerar sitt tråkiga jobb
med tonerna av New Dawn Fades eller Dead Souls .

""I've been waiting for a guide to come and take me by the hand".

image922

Men jag skall trampa på några farbröders ömma tår och erkänna att
det idag känns svårt att lyssna igenom hela plattorna i ett svep .. jag
tillhör den skara som anser att New Order är ett bättre "band" .. men
det faktum att Joy Division är ett av 80-talets viktigaste band går ej att ta ifrån dem .

Läs Gradvall's inlägg här :
http://www.gradvall.se/artiklar.asp?entry_id=283

Kommentarer
Postat av: El Z

Jamen vafan, livet är ju inte så roligt även om man bor på stranden och kan surfa varje dag.
Och sen om JD börjar bli tradigt kan du ju alltid lyssna på Kents senaste mästerverk ;-) Resterande kommentarer överflödiga.

2007-10-18 @ 15:16:34
Postat av: Eken

Sven säger att nya Kent är skitbra!

2007-10-18 @ 19:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback