Feel-Bad film !

Smyglyssnade på några tjejer på jobbet som diskuterade bra "feel-good filmer" ... kom direkt att tänka på
att det kanske är på sin plats med en "feel-bad filmlista" .. alltså filmer som ger en dålig eftersmak .. en klump
i halsen , en knut i magen .. eller helt enkelt gör en nedstämd . observera att detta inte betyder att det är dåliga filmer .. dem blir man snarare arg av .

1. Sunday Bloody Sunday
Irländsk film om Engelska faschist-snutar som mördar irländare .. var ledsen i flera dar efter den .
trailer
2. 21 Gram
Canser & Misär
Trailer

3.The Killing Fields
Krig & Misär

4.Pianot
Piano & Misär
Trailer

5. Children of men
Dyster framtid (som vanligt)
Trailer

6. Lilja 4ever
har inte sett .. vägrar .. men blir dyster enbart att HÖRA om filmen .
Trailer

Kommentarer
Postat av: s

Jag invänder! Pianot är en vacker kärlekshistoria som faktiskt slutar lyckligt. Och vad gäller tre solar...jag har för mig att du och jag efter att ha sett klart filmen vände oss emot varandra och log, ja kanske rent av skrattade.

2007-09-17 @ 11:08:03
Postat av: s

Förresten...vi såg ju dendära krigsfilmen med Nicole Kidman som var så jävla dyster...Mountain nånting

2007-09-17 @ 14:32:55
Postat av: evilhoney

Lilja 4-ever är precis värdelös, man blir inte dyster, bar arg! Skitfilm! (Jajajaaaaa... "men det är bra att de tar upp ämnet till debatt".)

2007-09-18 @ 06:56:04
Postat av: Patrik

Jag säger bara "Baise-Moi". Ruggig film med konstig eftersmak.Jag ångrar nästan att jag såg den.

2007-09-19 @ 22:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback