Frösängs-skolans Primadonna

Tittade på Böglobbyn på SVT häromkvällen .. Där var det ett inslag om Marko Lehtajoki .
 Han har blivit en ikon i Gay-sverige .
62280-371
Marko på Pride .

Saken är den att Benjamin börjar bli stor och jag och Sara var på kvartsamtal häromdan , i Benjamins klass fanns en pojke som tydligen Benjamin inte "kommer överens" med  ... direkt blev jag rädd att det handlade om mobbing eller nåt ...men det verkar inte vara så .. de var bara inte bästisar .

Efter detta har vi börjat prata lite hemma om mobbing och hur man skall behandla andra runt omkring sig och respektera deras sätt att vara ....

Det blir svårare och svårare att vara en förälder som inte kastar sten i glashus och är ett gott föredöme ... började genast rannsaka mig själv .... hur var man i skolan ? hur dömer man andra arbetskamrater o s v .

Marko gick i min parralell-klass i högstadiet , Marko var annorlunda .. tror inte att han var mobbad ...minns det inte så ...han minns det säkert annorlunda.

Det här var ju på den tiden när ordet GAY betydde glad på engelska , Marko var nog bara konstig i våra ögon .

För några år sen hade vi en klass-reunion ..en av de värsta kvällarna i mitt liv , det tog flera månader att komma över den kvällen ....  Marko var där , många ögonbryn höjdes men jag uppfattade det som att han rakryggat rodde hem kvällen bra mycket bättre än vad jag gjorde (även där kanske Marko är av en annan uppfattning).

Funderar på nån sensmoral här men ....vet inte ... skitsamma .




 


Kommentarer
Postat av: Simon

Finns människor som aldrig inser att dom har behandlat sina medmänniskor illa....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback