Nu är julen kommen nu är julen här ..

... ganska mörk och kulen men ändå så ..... ja .. hur kär är den egentligen ?
62280-378

Julen står för dörren och med den kommer hysterin och prestationskraven ...ångesten över att inte ha tid att inte räcka till .. alla krav  , alla glada miner i hysteriska ansikten som helst såg att Julafton var NU och kanske t o m över .

Är lyckligt lottad .... Julen har alltid varit helt fantastiskt mysig  , mycket tack vare min salig mormor som älskade julen över allt annat ... men nu har min "ömma moder" axlat manteln .. om än med lite mer jäkt än mormor Ingrid .

I min mors fall handlar det om en hel del stress tror jag...och det gäller maten , lika mycket som mamma älskar att bjuda på ett "jätte-tabberas"  lika mycket är det enormtt stressigt för henne och det balanserar ofta på gränsen till hysteriskt hahaha ...och jag älskar det givetvis (är likadan själv) .

Numera har man nått den ärovördiga åldern 40 (nåja snart) och det är dags att skaffa egna/nya rutiner inom vår lilla familj ... sara och sara's familj är som tur är underbara människor och de firar en fantastisk jul som vi skall fira hos Svägerskan Camilla den 24e .

Den 25e är det så dags för Italiensk/svensk jul hos mor & far i Bråhovda .
Den 26e skall Benjamin till sin mor och fira jul .

Puh .... vilken julhelg !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback