I lurarna just nu ...

Har en förmåga att totalt snöa in på saker ...just nu är jag helt fascinerad av Cocteau Twins ett gammalt
grott-goth band från Skotland som jag hamstrade allt av under tidigt 80-tal .

Jag hade glömt bort Elisabeth Fraser som sångerskan heter ... hade glömt bort hennes röst !!!
herrejesus kristus ... hon är LÄTT världens bästa sångerska ... sjunger på en helt otroligt djup Skotska blandat med ord hon hittat på själv hahaha !!  ... jaja jag vet vad ni tänker ... ni ser "lajvare" som leker Gandalf framför er och visst hon gjorde en del av musiken till Lord Of The Rings och The Crow ... men vafaan ... skit samma ..............RÖSTEN !!!!! helt otrolig .

62280-33062280-329

Kommentarer
Postat av: eken

Jag visste att du var smyg-gothare! Färgat håret svart? Skämt åsido, jag lyssnade precis på "Teardrop" med Massive Attack med nämnda sångerska. Visst, det är lite Enya-varning men det är maffigt att promenera runt i stan med den i lurarna. Man får någon slags Film Noir känsla i huvudet.

2006-10-12 @ 18:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback