"Pophistoriens Parenteser"

Måste kommentera en kommentar från Eken angående mina gamla älsklingar RIDE ...
så här skriver Eken :
"Dom var väl inte mycket att hänga i julgranen? Helt rättvist bortglömda, en parantes i pophistorien"

Mycket förvånande att Eken skriver så .. inte för att jag trodde att Eken var en riktig Indie/Shoegazer-poppare i början på 90-talet som jag ... utan därför att Eken vet mycket väl att band som som för 99,9 procent av jordens befolkning knappt existerar och som inte säljer skivor och som inte kanske låter så bra idag faktiskt KAN göra ett stort avtryck i musikhistorien ... läs bara RIP IT UP AND START AGAIN !!

Det faktum att tex Primal Scream som började ungefär samtidigt som Ride fortfarande harvar på , gör inte dem automatiskt till ett "viktigare" band för genren .

Jag brukar spela skivor i Stockholm .. det är vansinnigt kul ... - Eken !! du som känner alla ... kan inte du fixa en liten spelning åt mig i Malmö ...vore svin kul ... eller om du och jag kör klubb på Sås & Krås ?? 


Kommentarer
Postat av: eken

Jag är inte så förtjust i mespop. Jag gillar inte Primal Screams första platta för att den är för mespopig. Primals spelar väl inte direkt i samma genre som Ride, dom är väl ett rock´n´roll band. För mig har alltid Indie/shoegaze varit mer förknippat med fula frisyrer, medelklassångest och att indie var ett bra skällsord ungefär som emo är idag.

2006-09-04 @ 19:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback