All MIghty Peder

I lördags var jag och Sara hembjudna till hennes arbetskamrat Peder på middag .

Peder är gammal kock med uppdrag bl annat i Lyon och även en hängiven bryggare och Whiskyfantast .. jag såg förstås fram emot detta !!!

Fantastisk kväll ... Peder hade lagat fantastisk Oxbringa med Rostade Grönsaker och  efterätt av Kanderade Balsamico-fikon med glass ... yummy !!!

Efter det började vi prata Whisky .... för några pår sen samlade jag på Islay-Whisky .. hade alla sorter utom Port Ellen... destilleriet las ned 1981 och flaskorna är lite svåra att få tag i ... har länge drömt att få smaka ..
62280-482

-  Jag har en pava står ... en 79:a  säger Peder !!!"!  han korkade upp den ... himmelriket !!!

Hade kunnat vara en perfekt kväll om inte Sara vann (på fusk givetvis) National Encyklopedin-spelet .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback