Beppe

 Detta är min farfar Beppe , hann bara träffa honom en gång innan han gick bort ,minns
honom som en liten mysgubbe som ser snäll ut och har min näsa . .. inte mitt hårfäste dock .men jag är ju fortfarande ung.

image949

Jag har först på senare år börjat umgås mer aktivt med mina italienska släktingar
.. det har varit lite snurrigt huruvida man är släkt , kusin eller bara granne .

I Italien är ALLA som inte är mor,far eller syskon .. kusiner .
Vad som hänt på sistone är att flera av dem som jag alltid trott varit mina kusiner
icke varit det .. och vad än värre är att farsans bror ( min älskade "farbror" Euri) bara
är halv-bror och farsans syster Carla egentligen är hans riktiga syster ... ?!?!?

Det skulle vara riktigt intressant att göra en släktforskning på min italienska sida , det kan ju inte bli värre än när vi gjorde det på svenska sidan och det visades att det rinner småländskt blod i mina gener (det har jag ännu inte kommit över) .


Kommentarer
Postat av: Sven

oh fan! Du är en av oss!

2007-11-05 @ 15:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback