Kock me !


Om några veckor bär det av på inspirationsresa till Italien .
Jag och Andreas skall ner till Matmässan i Milano och vräka i oss vin och delikatesser tillsammans med syster Linda & Andrea ... efter det tar vi bilen ner till kusten för att lära oss göra riktig pasta hos min underbara farmor Leda .

Några smakupplevelser som Andreas har framför sig :

Colatello - Grisarsle i Urinblåsa
Nerveti - Inlagda Ko-knän
Trippa - Tarm-soppa

Andreas Johnsson ( bilden är ej från "Bonde söker fru" !! utan från
storgården )
image962

Jag och farmor Leda Scannavino :
image963

Matmässan förra året
image964

Kommentarer
Postat av: anecdoteman

Inspiration.....ja ja ja snarare mer intoxication.

2007-11-13 @ 17:58:43
Postat av: s

Grisarsle...är inte det skinka, helt enkelt?

Postat av: Saint

mycket riktigt så .. det känner jag till .
Men Colatello betyder Grisarsle .. därav översättningen .. ser lite skojigare ut än skinka .

2007-11-14 @ 09:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback