Norsk Luciferkofta

I fredags var jag solokvist och "firade" det genom att dricka massor med vin och kolla dokumentärer om
norsk Black Metal
 ... visst jag är en liten förskrämd popfarbror men kan inte låta bli att fascineras av fenomenet .

Läste för ett tag sen boken Lords Of Chaos ..helt fantastiskt .. detta helylle-land som "spawned" monster's som Runar & Tone Birkestad har också skapat en hel genre som heter Norwegian Black metal .

Banden är helt vansinnigt otäcka ... det är ju en sak att ha en image och spinna på den .. typ Kiss eller Slipknot men de här "Guttarna" är riktigt jävla onda . lyssna eller kolla in Mayhem , Burzum eller Gorgoroth på Youtube och förfasas !

OBS !!! otäck bild .. basisten med det passande namnet DEAD .. skjöt huvet av sig
bandet hedrade honom genom att smaka en bit av hjärnan och sångaren sägs ha gjort ett
halssmycke av en bit skallben... han blev för övrigt själv brutalt mördad av en konkurent.. "Greven" Varg Vikernes .


Mayhem spelade på möllevångstorget på Malmöfestivalen i somras .. mycket tråkigt att man missade det , det enda som jag sett "live" i denna genre är Dark Funeral i Hultsfred , hamnade där av misstag när jag efter ett besök vid spytriangeln på sidan av teaterladan slank in framför scen via nödutgången , scenen pryddes av blod och diverse slaktavfall och jag var livrädd ... stog där med poplugg i min Ben Sherman-skjorta och kände mig som ett offerlamm som bestarna snart skulle kasta sig över . 

Greven har dock "sadlat om" och är nu fullblodsnazist:
(påfallande lik Risberg's favoritfrisyr)
image970


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback