Ansiktsburk

Jag har några tankar om fenomenet Facebook ..

image870

Vad är egentligen poängen ? .. verkar funka som i samhället i övrigt .. är man inte "med" så känner
man sig ensam och utanför .. och omedvetet sneglar man på andras antal "friends" och försöker adda fler och fler
för att det skall se ut som man har mycket vänner ... med tex applikationer som säger så här " Show your friends some love, add them to your fav list and see how popular are you among your friends!" ..och när man är inne i det så känns det väldigt svårt att lägga av som vilket missbruk/behov som helst . Och visst jag är en "user" .. har svårt att tänka mig att stänga ner när man
väl börjat .

Man sitter alltså och på fullt allvar "skålar" med varann virtuellt ... jämför musiksmak/filmer/vad som attraherar mm mm  ... gör tester kors och tvärs ..."pratar" med "vänner" som man aldrig skulle komma på tanken att ringa till eller stanna upp på stan och kallprata med .. Läskigt tycker jag ... är detta framtiden ?

I så fall .. köp inga aktier i teleindustrin eller restaurangnäringen ... Barer och fik kommer eka tomma inom en nära
framtid om inte det här skiten bara visar sig vara den fluga jag faktiskt tror det är .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback