Höstlove

Dagens skivtips att förgylla  höstmörkret med är :

Magnetic Fields - 69 Lovesongs

Låter inte klokt ett trippelalbum med 69 kärlekssånger framförda som punk/jazz/bossanova/Cheerleeder-ramsor (!!) ... men det är en av de bästa plattor som nånsin gjors och Stephin Merrits texter är helt fantastiska !

image874



Nedan tipsar jag  ( ** ) om guldkorn för er som inte pallar 69 låtar :

  • Absolutely Cuckoo  **
  • I Don't Believe In The Sun  **
  • All My Little Words
  • A Chicken With Its Head Cut Off  **
  • Reno Dakota
  • I Don't Want To Get Over You
  • Come Back From San Francisco **
  • The Luckiest Guy On The Lower East Side **
  • Let's Pretend We're Bunny Rabbits  **
  • The Cactus Where Your Heart Should Be
  • I Think I Need A New Heart  **
  • The Book Of Love
  • Fido Your Leash Is Too Long
  • How Fucking Romantic
  • The One You Really Love
  • Punk Love
  • Parades Go By
  • Boa Constrictor
  • A Pretty Girl Is Like  **
  • My Sentimental Melody
  • Nothing Matters When We're Dancing ** 
  • Sweet-Lovin' Man
  • The Things We Did And Didn't Do
  • Roses
  • Love Is Like Jazz
  • When My Boy Walks Down The Street  **
  • Time Enough For Rocking When We're Old ** 
  • Very Funny  **
  • Grand Canyon ** 
  • No One Will Ever Love You
  • If You Don't Cry  **
  • You're My Only Home
  • (Crazy For You But) Not That Crazy  ** 
  • My Only Friend
  • Promises Of Eternity
  • World Love
  • Washington DC  **
  • Long-Forgotten Fairytale
  • Kiss Me Like You Mean It  ** 
  • Papa Was A Rodeo  **
  • Epitaph For My Heart  **
  • Asleep And Dreaming
  • The Sun Goes Down And The World Goes Dancing
  • The Way You Say Good-Night  **
  • Abigail Belle Of Kilronan  **
  • I Shatter
  • Underwear
  • It's A Crime
  • Busby Berkeley Dreams
  • I'm Sorry I Love You
  • Acoustic Guitar  **
  • The Death Of Ferdinand De Saussure
  • Love In The Shadows
  • Bitter Tears
  • Wi' Nae Wee Bairn Ye'll Me Beget
  • Yeah! Oh Yeah!  **
  • Experimental Music Love
  • Meaningless
  • Love Is Like A Bottle Of Gin
  • Queen Of The Savages
  • Blue You
  • I Can't Touch You Anymore
  • Two Kinds Of People
  • How To Say Goodbye  **
  • The Night You Can't Remember
  • For We Are The King Of The Boudoir
  • Strange Eyes
  • Xylophone Track
  • Zebra

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback