Öhhh meh skicka tjacket rå .. annars snittarjare !!

Har tyvärr väldigt svårt för svenska Filmer och serier ..tycker det alltid förstörs av överspel och karikatyr på verkligheten och det blir bara värre ju allvarigare ämnet är   .. deckare tex .. kan aldrig i mina ögon bli "tuffa" eller
spännande .. Visst "gunvald" kan ju vara skojig .. men det är ju komik och Persbrandskt överspel som är roligt och inte på nåt vis tufft .

Nu pratas det ju väldigt mycket om den nya drama-serien Upp till kamp ..
image871 
Har försökt titta på den några gånger och visst snyggt återskapat 60tal/70tal ..
men dialogen  !!! stanna upp och lyssna vad som sägs - Öhh vare Tjacket !!
- Vafaan gööööruu !!   - Faaan .. Pallarinte rehäraa längre!! osv osv .... nä de går inte !

Kalla mig gubbe och bakåtsträvare men inget bra har gjorts sen Den Enfaldige Mördaren , man
behövde aldrig reta sig på vad Sven Tosing sa ... man fattade ändå inte !
image872


Om ni inte tycker som jag och gärna vill tipsa om svensk film som
är uthärdlig  ... kommentera gärna nedan !


Kommentarer
Postat av: S

Ja men "Tre Solar" då? Det är väl ett fint exempel på hederlig svensk kvalitetsfilm

Postat av: saint

hahaha Åhh älskling jag förstog att du skulle fatta!
Tre Solar = Point Made

2007-09-11 @ 15:39:09
Postat av: Eken

Upp till kamp är ju skriven av ärkemuppen Peter Birro så det är ju inte så konstigt att det suger. Själv orkade jag ungefär 20 min!
Bästa svenska filmen någonsin är fortfarande Pensionat Paradiset.

2007-09-12 @ 09:39:34
Postat av: saint

Neeej !!!! säg Eken att du var ironisk !!!
Jonas Gardell = den första som skall skjutas när revolutionen kommer !! och nej har inget med hans läggning att göra ( jag hånglar upp Johnny Marr vilken dag som helst) .. nä karln (?) är en dryg idiot !

2007-09-12 @ 10:43:35
Postat av: saint

ps: detta lär sätta fart i gumman !

2007-09-12 @ 10:44:07
Postat av: S

Du tänker på Pensionat Oscar, där Jonas Gardell stod för manus. Pensionat Paradiset har inget med Jonas Gardell att göra, din imbicill.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pensionat_Paradiset
Och när revolutionen kommer (?) vet jag vem jag ska rikta bössan mot.

2007-09-12 @ 11:38:31
URL: http://chives.blogg.se
Postat av: Saint

Ahhhh .. Tankevurpa !! jaså den där gamla
pretto-rullen ! tyckte det verkade konstigt att Eken vurmade för Gardell/Falkman
Du har rätt .. "Jag är en Idiot det har jag ingenting emot" ( bob hund )

2007-09-12 @ 11:47:00
Postat av: Eken

Pilsnerfilm rules. Bössan riktas enligt mig gärna mot bröderna Birro!!!
Annars gjordes det ju en del bra Åsa-Nisse filmer förr om åren.....

2007-09-12 @ 20:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback