Bandy Vs Lim

Ni som känner mig vet att jag avskyr sport .Det bottnar sig i en enorm segregering som alltid förekom
i Oxelösund där jag är uppväxt , ALLA kommunala skattepengar gick till sport  .. vi andra som bodde i
"slummen" dvs på felsida om motorvägen /nere på "stan" och föredrog att spela i band eller åka bräda ...
.. ja vi fick nöja oss med sveriges risigaste fritidsgård som det aldrig fanns pengar att upprusta därför att
isen skulle spolas till bandyn.

Många barn gick mer eller mindre under i den sociala misären som kommunen skapat i centrala
oxelösund med Limsniffar-gäng i varenda gathörn  , och det gäller i allra högsta grad idag .

Artikel i SN

image1133

Nu är det en livlig debatt här för kommunen har bestämt sig för att lägga ned Bandyn i Oxelösund .

Bandy har alltid varit stort i Okle .. var själv en Huligan i supporter-klubben "Kustklacken" under flera år
och besökte flitigt bortamatcher och skrek OH LA LA LA LA OH LALALALA IIIIIII KKKKKKK !!
Men det handlade mer om fest och umgänge .. tror aldrig jag såg bollen .

Jag tycker kommunen gör helt rätt att lägga ner .. det kostar miljoner att hålla skiten igång , satsa de pengarna
på att piffa upp på byn istället .. Fritidsgårdar,replokaler,skateramper .. det är deras tur nu !

Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

Hejhej! Hoppas du får en bra Torsdag, om du inte har nåt för dig kan du svara på dagens fråga i min blogg :) http://jyees89.blogg.se/1207219545_dagens_frga.html

Postat av: frasse

som liverpools legendariske tränare på 60-talet bill shankley sa, "fotboll är inte på liv eller död, det är något mycket större än så".
detta instämmer jag helt i, fast det gäller bara just fotboll. all annan sport skulle må bra av att spolas ner på toa. däribland bandy.

2008-04-08 @ 11:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback