"..kunde hjälpa Norrbottens-Kuriren med att identifiera plantorna. " ..åfan ?


HITTADE PLANTORNA Kent King från Jamaica är på semester i Luleå och
 kunde hjälpa Norrbottens-Kuriren med att identifiera plantorna.

Riktigt så illa är det inte att kommunen medvetet odlat den illegala plantan – men någon har strött ut hundratals frön i rabatterna, och har sen låtit kommunens anställda göra grovjobbet. Det är Norrbottens-Kuriren som har avslöjat hampaodligen mitt i kommunens rabatter på Flora kulle i centrala Luleå. Kent King från Jamaica är på semester i Luleå och kunde hjälpa tidningen med identifieringen av plantorna. – Du, jag växte upp med sånt här, jag är hundra procent säker. Det är cannabis, säger Kent King till Kuriren. Tvivlade först Det var en slump att Kent King upptäckte plantorna och först tvivlade han på vad han såg. – Jag kunde inte tro det var sant när jag gick förbi och såg odlingen. Jag tänkte först "det är inte möjligt, det här är Luleå", men när jag tittade närmare så såg jag att det faktiskt var cannabis, säger han till Kuriren. Och att det var en expert tidningen stött på i parken, polisen hade vid en kontroll tidigare uteslutit att det rörde sig om hampa men nu fick man ändra sig. Definitivt cannabis - Det här är definitivt cannabis. Vi vet inte hur stark, men det är cannabis, säger Per-Olov Andersson på narkotikaroteln i Luleå. Det rörde sig om ett hundratal plantor som någon hade sått mitt ibland kommunens blommor. Sedan har kommunens parkarbetare fått sköta vattnandet av plantorna under sommaren. Samtliga plantor är nu bortplockade ur rabatterna, skriver Norrbottens-Kuriren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback