- Se upp ömma tår !

Har en mapp med Complete Nirvana i I-podden .. dyker upp Nirvana-låtar titt som tätt när jag
kör blandat .....



Ärligt talat .. -  Jag vetefan !
Givetvis var Nevermind en väldigt"viktig" skiva och återupplivade
den döda DIY-mentaliteten som dog med punken .. eller åtminstone känslan av att ett litet skitband
från en liten håla kan bli störst i världen ... men ... - Jag vetefan !

Hur "bra" är Nirvana egentligen .... var det fenomenet som engagerade  ?
för musikaliskt/låtmässigt/texterna ...     - Jag vetefan !

Kommentarer
Postat av: Eken

För en gångs skull håller jag med till 100%!!!!!
Det som däremot håller från den såkallade grungeeran är Screaming Trees och Alice in chains(Dirt kvalar in på min topp 10)Heroin och hårdrock funkar bättre än Kurts heroin-teenage-angst anthems.

2008-02-19 @ 12:47:35
Postat av: saint

Är rörd till tårar över att vi är ense !!
men du glömde Mudhoney .. första plattan är lysande !

2008-02-19 @ 13:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback