Är det underligt att man längtar till Malmö då & då ??

När jag för 100:e gången äter 2 Wasa-sandwich och en fullkorns-skorpa till Lunch så
serverar mina vänner  Linda & Robban på Sås & Krås detta :

V 3

Må  Klar vintersoppa på svensk högrev,purjo,morot,potatis & persilja samt ugnsomelett med spenat och rökt sidfläsk

Ti  Pocherad Stillahavstorsk på skånsk senapsås,grillad zuccini och kokt potatis

On   Kycklingfile i gryta med mango,lök och indisk tanke samt fullornsbulgur med apelsin/mandel

To Ärtbuffe samt pannkakor på dinkelmjöl/alt.Pasta & köttfärssås (ox)

Fr   Helstekt fläskfile med örter,rotfruktsgratäng dijon/vitlök samt långa gröna bönor

V 4

Må  Bruna bönor med stekt rimmat fläsk/falu och syrligt äpple

Ti   Vit fiskgryta med räkor,musslor,dill och kokt potatis

On   Färsbiffar på svenskt lamm med aubergine/vitlök/chevre/oliv och puylinser samt rosmarinrostad potatis

To  Ärtbuffe samt pannkakor på dinkelmjöl/alt.Pasta & köttfärssås (ox)

Fr   Grönpeppargryta på fransyska med cornichons & röda bönor samt ris



Och När jag och Benpa blir utkörda från ett parkeringsgarage med bräderna med
kommentaren - Det här är ingen lekplats  !!

... så ser det ut såhär i malmö



Kommentarer
Postat av: Eken

Det där är två orsaker till varför dom kallar Malmö för Kingastan. Ska till Sås&Krås o käka ikväll..
Sitter redan o längtar efter Lindas chokladmousse som jag alltid äter till efterrätt!

2008-01-16 @ 17:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback