Cocoon Landet 21 Dec






Spelade bas under hösten med Butterfly Museum , mycket hedrande att få ersätta den store Frasse Uriper
på bas , den 21 Dec spelade vi på Landet i Stockholm .. underbart ställe mycket folk . Spelningen svajade rejält tyvärr .. jag för min var inte nöjd , kan vara så att jag har lite för höga krav på hur en bra konsert ska vara .
Kände redan samma kväll att jag inte var så sugen på att fortsätta , dels för att jag inte är en basist .. jag trodde ett tag att jag skulle behärska det då jag kan spela gitarr .. men vad jag inte fattat var att det är ett rytminstrument , och jag är ganska taktlös (på flera sätt) .. detta förvärras av att BM's låtar inte alltid följer en normal takt .. finns inget att riktigt luta sig mot .. enda hjälpen jag hade var att försöka haka på Anders som är en fantastisk trummis .. men det försvårades av att de övriga medlemmarna svajade med egna reverb/delays åt ett helt annat håll .. hahaha .. jag gav nog upp när jag insåg att just precis detta är det som gett BM sitt speciella sound .

Den andra anledningen att jag hoppade av ,  är att jag ganska tidigt märkte att jag inte riktigt delade tron på BM's "Världserövring" med de övriga .. och då är jag nog bara i vägen .

Lite tråkigt är att jag har gjort några av grabbarna besvikna men jag tror att när detta lagt sig så
förstår de nog vad jag menade med mitt avhopp .

Kommentarer
Postat av: s

Dedär orden känns inte särskillt betryggande då jag som bestämt ska lämna trumsetet för basen i "KidsOnFire". Jag saknar mina fingertoppar redan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback