Hoppsan snö .. i år igen !!

Kör varje dag Benjamin till skolan .. imorse när vi gick upp jublade förstås sonen över att det låg
 ett gnistrande 2 decimeters täcke med nysnö över nyköping ..
lyckades komma iväg och ut på 
motorvägen mot Oxelösund där bara ena körbanan var plogad/uppkörd .

Esplanaden Oxelösund ?


När det var dags att svänga av i Oxelösund så log jag för mig själv över faktumet att inte en plogbil hade vistats på gatorna i denna utpost .. bilar sladdade runt i halvmeters-drivor av snö som vanligt när första snön kommer ... nu vet inte jag om plogbilarna i ockle används som Epa-traktorer och måste "pimpas" om innan de måste ut på det årliga uppdrag som de faktiskt är byggda för ,  men antagligen är det nog helt enkelt så att de som pysslar med detta blir lika förvånade varje år ... va ?!?! snö ... i år igen ?!?!?

Kommentarer
Postat av: Anonym

att du orkar..kasta skit på okle hela tiden..släpp de för fan!!

2008-01-04 @ 01:39:50
Postat av: Simon

för att spara pengar väntar dom tålmodigt tills det töar bort.

2008-01-04 @ 07:44:19
Postat av: saint

Men hörrö anonym ..

Lugna ner dig lite .. detta är ju lite på skoj , om du känner mig så vet du att jag älskar okle men att det är så förbannat tacksamt att retas med stan .

Detta är en Blogg .. tanken är att man skall kasta lite skit kors och tvärs .. man behöver inte läsa . jag tog mig friheten att kolla när jag senast "kastade skit" på okle ... det var i våras !!! hahaha ...kan väl inte direkt tycka att det är att spy galla ? Har ju själv bott 37 år i Okle och vet hur Bojan funkar ... man blir galen när nån säger nåt negativt om stan ..

2008-01-04 @ 08:50:20
Postat av: sara

Stan är det inge fel på. Det är invånarna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback