Svampskogen

Min far lärde mig allt om svamp och släpade jämt ut mig i skogen för svampplockning ... resorna till stugan utanför Malmköping var livsfarliga då min far oftare hade blicken i snåren bredvid än på vägen och det hände ofta att han tvärnitade ..slängde sig ur bilen för att återvända med ett brett leende och en fantastisk KarlJohan

Jag håller på att överföra detta på min son .. och när Benjamin i skogen idag utbrast  - Titta pappa .. Skogens guld
vid synen av dagens första KarlJohan .. ja då blir man lite blanköga av stolthet .





Skörden ser kanske inte så imponerande ut men .. ha då i åtanke att vi glömde ta med kasse/korg så Benpa fick ställa upp med skolväskan .. och turen var på blott en halvtimma .

Kommentarer
Postat av: M.J

Jaså,trattkantareller minsann!

Öh Santo, i norrland har vi faktiskt också både "Kalle" och "kantisar", jooo...

:-)

2008-10-03 @ 06:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback