Listan

FÖRRA ÅRETS :


Bästa skiva .

1.Glasvegas - Glasvegas

2.Fleet Foxes - Fleet Foxes

3.Death Cab For Cutie- Narrow Stairs


Bubblare :

Magnetic Fields

Markus Krunegård

Vampire Weekend


Låt.


1.Glasvegas - Geraldine

2.Spiritualized - Soul on fire

3.Death Cab for cutie - I will possess your heart


Konsert.


1.The Brian Jonestown Massacre - Benicassim

2.Swervedriver - Scala London

3.My Bloody Valentine - Benicassim


Bubblare:

Silverbullit - Way out west

Flaming Lips - Way Out West

Death Cab For Cutie - Benicassim


Årets Anticlimax/var det allt ??


Bob Hund - Popaganda .


Sammanfattning :


Ett dåligt musikår utifrån vad som gavs ut , däremot har jag upptäckt otroligt mycket

som jag missade 2006-2007 .. 2009 kan bli finfint med nya skivor på gång med

Pixies , J A M C , MBW och Bob Hund .

Att göra såna här listor är skitjobbigt för en musiknörd som mig .. man kommer att våndas över
vad man missat och glömt .. men nu är den skriven och skrivs inte om .. kanske kompletteras i nytt inlägg dock .


Kommentarer
Postat av: sara

Film då?

2009-01-13 @ 09:43:41
Postat av: Saint

Ja jag vet men har så svårt att välja .. men just nu ..



King of Kong

Batman

sen vet jag inte



DU LEVANDE var väl förra året ??

2009-01-13 @ 09:58:00
Postat av: sara

Njaaa, det kanske det var ja. Den ska ju med isåfall.

Postat av: Sivén

Ok....

Har mycket svårt att ranka några av årets höjdpunkter, speciellt så få som 3..... Ska försöka, men kan inte garantera att jag lyckas.

2009-01-13 @ 10:41:25
Postat av: Eken

Ett riktigt skitår. Men behövde du verkligen skriva av Kristin Lundells lista?

2009-01-13 @ 12:55:18
Postat av: saint

Eken anser mig kopiera Kristin lundell's lista ... googlade på jäntan och fann hennes lista på svd den ser ut så här .. skall genast radera min !! skall aldrig mer klippa och klistra !



Fleet Foxes

- MGMT

- Vampire Weekend

- Sebastien Tellier

- Nordpolen

- Hästpojken

- Pacific

- Jóhann Jóhannsson

- Detektivbyrån

- Ólafur Arnalds

- Kleerup

- Duffy

- Metronomy

- Last Shadow Puppets

- Spiritualized

- Lykke Li

2009-01-13 @ 14:37:50
Postat av: saint

Ekens kommentar försvann av nån anledning så här såg den ut:



Hej, du har fått en kommentar på inlägget "Listan" (http://mickesanto.blogg.se/2009/january/listan.html)



Ett riktigt skitår. Men behövde du verkligen skriva av Kristin Lundells lista?



Information:Alias/namn EkenE-postadress: URL:





2009-01-13 @ 14:39:44
Postat av: Eken

Ok, det där är väl den ironiska bästa skiv-listan? Den har du väl skrivit av från någon tidnings årsbästa lista(Sonic, nöjesguiden? ). Vad tyckte DU egentligen om?



Mina 3 bästa:

- Disfear: Live the storm

- Jay Reatard: Matador singles 08

- the Bug: London Zoo



Annat bra:the Bronx, Davila 666, Burial, Presets, Hyena Hurricane, Carbonas, Nightmarchers, Fuck Buttons, Municipal Waste.

2009-01-13 @ 23:20:37
Postat av: saint

Ja du Eken .. eller ochså kanske det är så att vi tycker olika ?



Jag kanske tycker att dessa saker var det bästa under 2008 ... vem vet.



Din totala avsky för pop (jag vet dock vad du har hemma i skivhyllan..så din lista ter sig mer än lovligt "namedroppig") måste bottna i att nån indiepoppare har förgripit sig på dig i unga dar... kanske Black Francis ??



2009-01-14 @ 11:52:55
Postat av: sara

Läxa till alla att bära med sig:

Gillar du inte punk är du en nobody.

2009-01-14 @ 11:54:22
Postat av: Sven

Graveyard och Black Mountain?

2009-01-14 @ 11:58:44
Postat av: Eken

Gillar pop! Presets är superpop med syntar o allt! Cut Copy plattan bubblar också och Jay Reatard är rätt mycket pop också.Ingen namedropping bara det jag kom på och det som hade gått med mest i ipoden.



Jag är lite för gammal namedroppa "rätt artister" skiter rätt mycket i vad ängsliga journalister i sthlm tycker att man ska gilla. Idag slipper man att bli tipsad av de där tråkmånsarna och kan lyssna sig runt på nätet och hitta grejor man verkligen gillar



Kolla in lite mer negermusik, metal och punk så blir du en lyckligare människa.

2009-01-14 @ 22:31:24
Postat av: saint

Presets är bra ! har sett dem åxå .. tufft .

Punk lyssnar jag på , metal försöker jag förstå

negermusik njaa Bad Brains möjligtvis ..älskar även oldschool-rap som NWA,Dead Prez och Public Enemy .. men hatar soul,reggae & RnB .. vedervärdigt !! urless på alla trötta popband som alltid ska referera till gammal soul .. bläk !!

2009-01-15 @ 15:32:13
Postat av: Eken

Gammal soul är gött o ofta väldigt mycket pop, typ Four Tops och Miracles Sista dagarna har jag dock deppat med Trent Reznor. Downward Spiral är ju riktigt bra, tyckte den var ok när den kom men har inte lyssnat på den på minst 10 år.

2009-01-16 @ 20:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback