Säg hej !!

För er läsare av denna blogg som inte är från Nyköping så skall jag
här förklara lite kort vad som upptar helsidor i lokaltidningen just nu (när
inga kor kalvar det vill säga) .


Utanför stan ligger något som kommunen kallar för "Motorklubb" ( läs: raggarnäste) .
Detta är en hel gård på landet som klubben fick köpa av kommunen för 55.000 kronor
1994 , nu är kommunen mån om att ta över marken och har erbjudit
föreningen (läs: Nassepacket) 7 miljoner för besväret , i detta skall tydligen upprustning
och utbyggnad av ett nytt näste ingå , klubben kräver dock 10 miljoner ..vilket dom antagligen också får .

På "motorgården" hålls festivaler och spelningar med band som Ultima Thule & Hel .

Publiken ser ungefär ut så här ( är det inte Yussuf som står där till vänster)
07-02-10 019

Nyligen ställdes konserten in med det tyska pojkbandet Kategorie C in på grund
av inställt flyg , här kan jag dock bjuda på en video som tröst :


Jag har ju kommit upp i den åldern då jag använder uttrycket "våra skattepengar" ganska
flitigt ... här är det väl kanske på sin plats att säga ifrån ganska rejält ..eller ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback